First Step 2 Forever - Kapitel 2

Tidigare: Hon höjde volymen när Somebody to love började spelas och vi började dansa och sjunga. Jag blir alltid glad av Justins musik, Kate fick mig att börja lyssna på honom för ett år sen ungefär och jag gillar honom fortfarande. Jag är inte ett sånt fan som har en dröm om att träffa honom eller till och med gifta mig med honom, man kan faktiskt inte gilla en person på det sättet om man inte har träffat den. Jag gillar bara hans musik och hans röst.
"Jag måste gå hem nu, vi ses imorgon." sa jag och gav Kate en stor kram och gick sedan ut i kvällssolen. Hela vägen hem gick jag och tänkte på vad Kate hade sagt om Jake. Det var inte så att jag saknade honom, det var han som bönade och bad om att jag skulle komma tillbaka till honom.

Jag vaknade och kollade på klockan, den var redan 11. Det är skönt att ha en ledig dag mitt i veckan och jag och Kate hade bestämt att vi skulle träffas nere i gallerian klockan ett så jag klev sakta upp ur sängen. Jag kollade mig i den stora spegeln som satt på väggen bredvid sängen och gick sedan in i badrummet för att ta en snabb dusch. När jag var klar gick jag in i min walk in closet och började rota runt efter något att ha på mig. Efter många om och men tog jag på mig ett par höga jeans shorts och ett vitt pösigt linne som jag stoppade in i shortsen. Jag gick med tunga steg ned till köket och plockade fram juice och gjorde i ordning en smörgås, sedan satte jag mig i vardagsrummet och satte på tv:n. Jag sappade mellan olika kanaler sen lade jag ner fjärrkontrollen när jag kom till MTV, det var ett program om Justin Bieber. Det var om en tjej i min ålder, alltså 16, som fick träffa Justin och tillbringa en hel dag med honom. Plötsligt ringde min mobil och på skärmen stod det Kate.
"Hallå?" svarade jag med munnen full.
"Hej, kan jag komma till dig nu innan för jag måste prata med dig!" sa hon och jag hörde att hon hoppade omkring.
"Ja visst, vad gör du egentligen? Det låter som att du är ganska uppspelt!" Jag skrattade högt när jag pratade.
"Ja du kommer att förstå varför när jag kommer, jag går till dig nu hejdå." sa hon och la på. Jag åt upp smörgåsen och ställde sedan in glaset i diskmaskinen, sedan satte jag mig vid tv:n igen. Programmet om Justin och den där tjejen var precis sluta så jag stängde av tv:n och gick in i mitt rum.

Jag satte på mig lite mascara och när jag tog fram plattången hör jag att någon kommer in i huset.
"Jag är här nu!" Hör jag att Kate ropar och jag svarar att jag är i mitt rum så hon kommer upp till mig. Hon tog plattången och börjar platta mitt hår.
"Nå Kate, vad var det som du var så uppspelt över?" sa jag och log stort.
"Det är två saker" sa hon och hoppade upp och ner.
"Jaså? Berätta nu Kate!" sa jag och log ännu större.
"Okej, du vet Charlie? Han ringde mig igår och frågade om vi kunde träffas imorgon och jag sa ja såklart! Sen så kommer självaste Justin Bieber hit och har en konsert! Kan det bli bättre?" Hon började hoppa upp och ner igen och klappa händerna.
"Okej så du tycker att vi ska gå på Justins konsert?" sa jag och ställde mig upp. Hon nickade till svar sen så började jag också hoppa upp och ned.
"Chloe, asså vi måste gå och jag pratade med mamma så hon ska boka biljetter längst fram! De släpper biljetter imorgon klockan tolv och mamma har redan förbokan så vi har redan platser!" Hon började springa runt i huset och skrika och jag kunde inte göra annat än skratta.
Hon pratade om att hon kanske får chansen att röra honom eller att hon kanske kommer att bli One Less Lonley Girl, men hur stor är chansen liksom?
Vi gick ner för att sedan gå ut till bussen. Jag satte på mig mina svarta skor med kilklack som jag fick av mamma när hon hade varit i New York, de passade perfekt till mina kläder. Idag var det så varmt att man inte behövde ha en tjocktröja på sig så vi tog ingen och gick ut till bussen.

När vi kom in i gallerian så märkte vi fort att det var ganska tomt, vi gick direkt till våran favorit butik som just nu hade rea. Jag hittade mycket fina kläder men när jag tänkte efter så hade jag inte råd med så mycket av allt jag hittade. När vi gick ut hade jag köpt ett par höga blommiga shorts och en ljusrosa kort klänning. Vi pratade inte så mycket under tiden inne i gallerian, så brukar det vara för vi är så upptagna med att prova kläder.
När vi skulle hem så hade jag fått med mig ett par vita ballerina skor och en stor och mysig mörkblå hoodie också.
"Åh, jag önskar att jag också kunde ha köpt den där klänningen, den var så fin." gnällde Kate när vi satt på bussen påväg hem.
"Men varför gjorde du inte det då?" frågade jag men ångrade mig snabbt då jag redan visste vad hon skulle svara.
"Chloe, kolla på mig, jag har inte alls den där fina kroppen som du har! Det skulle aldrig funka med en så tajt och kort klänning på mig." Jag såg hur hennes huvud blev tyngre och tyngre så jag la armen om henne.
"Kate, du är den finaste på jorden säg inte sådär. Du kan ha allt för du passar i allt så sånt där trams vill jag inte höra." sa jag och kramade om henne.

Jag och Kate gick hem till våra egna hus och när jag kom hem till mig hörde jag mamma ifrån köket.
"Hur har dagen varit älskling" säger hon medans hon gör en sallad till maten.
"Den har varit jättebra! Jag köpte nya shorts, en klänning och skor" sa jag och log brett.
"Som om att du inte redan har sånt." Hon började skratta och gav mig sedan glas som jag ställde fram på bordet.
Efter vi hade ätit gick jag in på mitt rum och kollade på min mobil, jag hade ett nytt sms. Det var från Jake.

Vad tycker ni om novellen såhär långt? Den kommer att bli bättre sen, jag lovar :)
Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: angelica

Grymt :)

mmeer

2011-10-11 @ 18:17:33
URL: http://slostickanz.blogg.se/
Postat av: Belieber

MER :D

2011-10-11 @ 19:14:32
Postat av: Viola

Meer ! <333

2011-10-11 @ 19:29:08
Postat av: vanja <3333333

Ä-L-S-K-A-R-D-E-N-!!!

2011-10-11 @ 19:48:10
Postat av: Anonym

meer!! <3 <3



/ Belieber <3

2011-10-11 @ 20:35:25
Postat av: Majken

jag måste ha meeeer den är ju asbra när kommer nästa

2011-10-11 @ 20:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0