First Step 2 Forever - Kapitel 3

Tidigare: Jag och Kate gick hem till våra egna hus och när jag kom hem till mig hörde jag mamma ifrån köket.
"Hur har dagen varit älskling" säger hon medans hon gör en sallad till maten.
"Den har varit jättebra! Jag köpte nya shorts, en klänning och skor" sa jag och log brett.
"Som om att du inte redan har sånt." Hon började skratta och gav mig sedan glas som jag ställde fram på bordet.
Efter vi hade ätit gick jag in på mitt rum och kollade på min mobil, jag hade ett nytt sms. Det var från Jake.

Jag tvekade länge innan jag bestämde mig för att öppna smset, vad ville han mig? Jag öppnade det och möts av ett ganska långt sms.

"Chloe, förlåt för allt jag har sagt
och gjort. Jag förstår nu varför
du inte pratar med mig, men
problemet är att jag inte kan
komma över dig. Du lyser upp
min dag, även om du inte vet
om det. Jag ska inte hålla på
som jag har gjort, förlåt så
jävla mycket! Kan vi inte bara
försöka igen, som vänner?
Det skulle betyda allt för mig,
men jag förstår om du inte
skulle vilja. Men nu vet du i
alla fall hur det ligger till.
Du kommer alltid finns i mitt
hjärta.
/Love Jake

Jag visste inte om jag skulle svara eller inte så jag lade ned mobilen i sängen och satte mig med huvet i händerna. Jag suckade djupt och kunde inte sluta på vad han hade skrivit, menade han verkligen vad ha skrev? Jag plockade upp mobilen och öppnade smset igen, jag läste det en gång till och kände att en tår rann ned för kinden. Nej det här får inte hända, efter allt Jake har gjort. Jag gjorde ett försök att svälja bort klumpen jag hade fått i halsen men det gav motsatt effekt och istället började tårarna spruta. Jag började skriva ett svar, men jag suddade och skrev om det flera gånger när det tillslut var klart läste jag igenom det flera gånger.

"Jake, jag vet inte om jag klarar
av det här. Efter det du har
gjort mot mig. Fattar du inte
att det sårar mig? Jag har
kommit över dig, men ändå så
kan jag inte sluta tänka på dig.
Vad är det du vill egentligen?
/C"

Efter att ha tvekat länge så trycker jag på sänd. Jag sätter på datan för att lyssna på musik, jag öppnar spotify och valet är enkelt. Justin Bieber, Down to Earth blev det. Sedan lägger jag mig ned på sängen och tar ett djupt andetag, tårarna som slutade rinna kommer nu tillbaka. Jag började tänka på hur bra jag och Jake hade det den tiden vi var tillsammans, hur kunde han kyssa henne mitt framför mina ögon? Sen kommer han med bortförklaringar, det var slutet för oss.
Min mobil började ringa, det stod "Jake" på skärmen. Jag stirrade länge på skärmen innan jag tröck på svara.
"Eh, hallå?" svarade jag tyst.
"Chloe, snälla lägg inte på. Det där som hände.. De-et var inte allt so-om du tror!" Jag hörde hur han kämpade för att inte börja gråta.
"Nehe, vad var det då?" sa jag och torkade mig under ögonen.
"Asså, jag hade druckit för mycket jag var helt bort. Jag vet att det inte är någon ursäkt, men jag klarar fan inte att vara utan dig Chloe." sa han och började snyfta. "Snälla möt mig på det vanliga stället efter skolan imorgon, jag måste prata med dig."
"Jake, jag vet inte vad du tror men jag tänker inte ha ett förhållande med dig igen, du är över!" Jag stirrade ner på täcket när jag sa det.
"Nej men ge mig en chans att visa att jag är bättre än så, vi kan väl försöka att vara vänner?"
"Jag vet inte." Jag suckade djupt.
"Snälla kom imorgon Chloe, jag ber dig." sa han och jag hörde att hon log.
"Kanske, men jag måste dra nu hejdå Jake."
"Hejdå Chloe"
Jag lade ner mobilen och gick sedan in i badrummet för att ta en dusch, när vattnet började rinna kom även tårarna igen. 

När jag kom in i rummet igen såg jag att jag hade fått ett nytt sms, från Jake.

"Jag har saknat att prata med
dig Chloe, tack för att du
svarade.
/Love Jake"

Jag tänkte inte svara, jag suckade bara och lade ner mobilen igen. Sedan satte jag på mig pappas gamla t-shirt och lade mig sedan i sängen för att sova. Jag försökta komma på om jag skulle gå och träffa Jake eller inte, han kanske menade det han sa ändå?
Jag kunde inte somna för att tankarna om honom snurrade i huvudet hela natten.
Det här blev ett ganska kort kapitel men det får räcka!
Glöm inte att kommentera och juste, nu kan ni följa novellen med bloglovin, ni hittar ikonen i menyn! Tipsa gärna andra om novellen också :)

Kommentarer
Postat av: Emilia

suuuper bra skrivet :D du är skit duktig på att skriva!

2011-10-12 @ 20:48:33
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: JUSTIIIIIN

ALLIHOPA! jag har startat en ny blogg med noveller om justin bieber. om ni känner för det kan ni gärna kolla in lite, jag har precis börjat på en ny novell, och kommer uppdatera ofta! tack! :)

2011-10-14 @ 18:48:41
URL: http://justinbieberimagine.blogg.se/
Postat av: Random person ;)

Fett bra! Fortsätt!! ;)

2011-10-14 @ 21:41:56
Postat av: Sofia

Hej hej och tack för din kommentar på min blogg !

du har en jätte fin blogg!

Jag är en stor belieber ;)

Kram !

2011-10-15 @ 23:35:33
URL: http://dayydreams.blogg.se/
Postat av: Fanny!

Jätte bra!! När kommer den 4:e?? :D <33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0