First Step 2 Forever - Kapitel 5

TidigareVi pratade länge, säkert i en timma sen var jag tvungen att lägga på för jag skulle duscha. Det blev en lång dusch, klockan var redan halv nio när jag kom ut så jag bytte om till sovkläder och borstade tänderna. Jag satte mig vid datorn igen och läste lite på en Justin Bieber blogg som jag följer, det stod om att han kommer till Kanada. Jag log och tänkte på att jag hade biljetter längst fram, men jag önskar att vi hade råd med vip biljetter så att vi kunde få träffa honom också. Jag låg och tänkte på det ända tills jag somnade, bara en vecka kvar till konserten!

Idag var det onsdag och på fredag var det skolavslutning, vilket betyder att det är två dagar kvar i skolan. Jag log för mig själv när jag gick in i badrummet för att duscha. När jag hade duschat klart gick jag in och satte på mig jeans shorts och ett rött linne instoppat, sedan gick jag vidare till mina smycken och tog ett långt halsband med en uggla på. Jag kollade på klockan och såg att det var 45 minuter kvar till bussen skulle gå så jag gick och tog en macka och ett glad juice. När jag hade ätit klart gick jag tillbaka in på mitt rum för att platta håret och sminka mig sedan var det dags att gå till bussen. 

Kate skulle komma senare till skolan idag för att hon skulle till tandläkaren, vilket betydde att jag skulle vara med och städa ensam innan hon kom eftersom att jag inte orkar med någon annan i klassen utom Sarah, men hon har åkt till Australien och skulle vara borta i ett halvår. Jag fick en klump i magen när jag tänkte på henne, jag saknade henne. Hon var en utav mina bästa vänner och vi hade inte pratat sen hon åkte för två veckor sedan. Jag gick in i klassrummet och möttes av allas blickar, allt var som vanligt i alla fall.
Jag gick till mitt och Kates bord, eller det är inte vårat bord men det är bara vi som sitter vid det. Jag satte mig där jag alltid sitter och kollade ut genom fönstret, men kollade fram mot min lärare som började prata.
"Ja, idag ska vi städa, det ska väl bli rolig?" sa hon och log ett brett leende. Hon fick bara suckningar till svar.
"Ni ska rensa era skåp och allt ska bort, verkligen allt, eftersom att vi kommer att börja i det nya huset efter sommaren." Hon log ännu bredare och såg stolt ut.
Jippie, att rensa ur skåpet som jag inte har städat sen jag började i ettan här på gymnasiet förra året. Jag kollade ut genom föntret igen och försvann in i mina tankar.
"Chloe? Hallå jorden anropar Chloe?" jag hoppade till och såg att min lärare satt på stolen bredvid mig.
"Eh.. Va?" sa jag och kollade in i hennes ögon.
"Jo jag undrar om du vill sjunga någonting på avslutningen eller inte, du skulle ju fundera på saken" Hon log och borrade in sina ögon i mina.
"Asså jag vet inte, kan jag tänka på det under dagen?"
"Jadå, men jag måste veta idag eftersom att programet ska skrivas imorgon."
"Ah okej, men jag säger hur det blir sen då." Jag vände blicken ut mot fönstret igen.
"Jaha, nehe, nu så tjejer och killar så sätter vi igång att städa" sa hon och gick fram emot sitt bord, sedan var alla påväg upp från sina stolar för att gå till sina skåp för att städa.

När jag gick till matsalen se jag att Kate kommer gåendes mot mig så jag ler stort. Hon började springa mot mig och när hon kom fram till mig kramade hon mig hårt.
"Åh, Chloe! Jag behöver ingen tandställning!" Hon kramade mig hårdare och hårdare.
"Kate, du dödar mig! Men asså, haha, vad bra då." Jag släppte henne och började skratta.
"Vad är det som är så roligt?" sa hon och kollade på mig och försökte se sur ut.
"Fattar bara inte hur du kan vara så lycklig över det. Men nu går vi och äter." sa jag och drog med mig henne in till matsalen.
"Juste, tycker du att jag ska vara med och sjunga ett solo på skolavslutningen?" frågade jag Kate.
"Varför frågar du ens, asså det är klart du ska du sjunger som en ängel!"
"Haha nej verkligen inte, jag kommer skämma ut mig och jag vet inte vad jag ska sjunga heller."
"Du kan ju sjunga Next to you asså den med Justin och Chris? För min skull?" sa hon och kollade på mig med sitt puppy-face som jag inte kan stå emot.
"Okej, för din skull." sa jag och skrattade.
Vi tog mat och satte oss vid ett bord vid ett fönster, vi satt tysta som vi alltid gör i matsalen. Liam och alla i hans gäng satt som vanligt i mitten av matsalen och pratade högt, de gjorde allt för att synas. Ja, allt var som vanligt idag också.
"Chloe, vi måste köpa nya kläder till konserten!" sa Kate och kollade chockat på mig.
"Vad gör du efter skolan?" sa jag och log mot henne.
"Jag måste hjälpa brorsan med lite saker hemma, tyvärr." Hon kollade ner i maten och suckade. Ordet bror ekade i mitt huvud, jag kände klumpen i magen och tittade sedan ned i maten.
"Chloe, vad är det?"
"Inget, jag måste på toa." sa jag och sprang iväg. Jag hörde att Kate sprang efter och ropade på mig men jag orkade inte stanna så jag sprang in på närmaste toalett och tog upp min mobil. Jag bläddrade bland alla sms och klickade sedan upp konversationen mellan mig och min bror. Jag läste hans senaste sms om och om igen och kände att en tår sakta rann ner på min kind.

"Allt blir bra Chloe, jag kommer
hem snart och jag hör av mig
så fort som möjligt.
Jag saknar dig massor!
/Love Leo"

Han hade inte hört av sig på två veckor, han åkte med sina vänner till Mexico för att vara ta det lugnt och de skulle komma hem om lite mer än en månad. Han var den enda som förstod mig utan och innan, han var min bästa vän.
Jag kollade mig i spegeln och torkade några tårar. Bra, mitt sminka hade runnit lite, jag tog papper och torkade bort det. Sedan stoppade jag ned mobilen igen och gick ut till Kate som såg orolig ut.
"Vad är det!?" skrek hon nästan.
"Ta det lugnt, inget, det blev bara lite mycket. Nu går vi tillbaka till klassrummet för vi måste städa." sa jag och vi började gå sakta mot klassrummet.
"Jaha okej, du kan prata med mig om vad som helst Chloe." Jag svarade inte utan gick vidare.

"Hjälp mig, Chloe!" skrek Leo som blev bortdragen av två killar i mörka kläder och rånarluvor. Jag stod bara där och stirrade, mina fötter var som fastklistrade, jag kunde inte röra mig.
"CHLOE! HJÄLP MIG SNÄLLA!" skrek han ännu högre. Jag kunde fortfarande inte röra mig och innan jag hann blinka så var han borta bakom alla husen.
"NEJ, CHLOE!" skrek han om och om igen."

Jag drömde den drömmen om och om igen under hela natten och jag vaknade alltid på samma ställe. Jag var orolig för honom, tänk så skulle det hända honom något. Drömmen kanske var ett tecken på att något skulle hända honom.
Till slut somnade jag och sov igenom hela natten.

Äntligen är jag klar! Det var inte så bra men jag ville bara få klart det!
Så vad tycker ni? KOMMENTERA! :)

Kommentarer
Postat av: elin

du är duktiiiig :D

2011-10-29 @ 23:20:18
URL: http://ealr.blogg.se/
Postat av: Liiz:)

Meer:)

2011-11-03 @ 13:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0